Ciągłość działania (BCM)
W dzisiejszych realiach niemal każda firma boryka się co dzień z problemami wynikającymi z potrzeb konkurowania na rynku. Napięte terminy realizacji dostaw, usługi dostępne 24 godziny na dobę, nieprzerwana realizacja zamówień, zawsze działający telefon - tak wygląda obecna rzeczywistość. Zdolność do zapewnienia ciągłości funkcjonowania niezależnie od zachodzących zdarzeń jest obecnie warunkiem niezbędnym do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej i budowania silnej marki. Tym właśnie wszystkim, którym zależy na zbudowaniu organizacji odpornej w przyjętym i znanym zakresie na ryzyka utraty zdolności funkcjonowania przychodzi z pomocą BCM oraz standard BS 25999 (ISO/PAS 56).
Oferujemy:
- Analiza procesów, określenie parametrów ciągłości i wyznaczanie krytyczności.
- Zdefiniowanie i analiza scenariuszy wydarzeń i określanie konsekwencji.
- Przeprowadzenie analizy ryzyka oraz pomoc w ocenie.
- Wybór rozwiązań zapewniających utrzymanie parametrów ciągłości procesów.
- Opracowanie planów ciągłości dla procesów krytycznych (BCP).
- Przygotowanie planów awaryjnych dla wybranych obszarów (DRP).
- Organizacja i trening zespołów zarządzania kryzysowego.
- Przeprowadzenie warsztatów w zakresie stosowania planów awaryjnych.
- Ocena funkcjonujących mechanizmów zapewniających ciągłość działania.
- Przegląd i testy planów awaryjnych.
- Integracja wymagań BS 25999 (ISO/PAS 56) z systemem zarządzania.
- Weryfikacja kompletności i adekwatności procedur organizacyjnych pod kątem zachowania ciągłości działania.
- Ocena adekwatności rozwiązań zapewniających ciągłość z przyjętą polityką.
- Badanie zgodności ze standardem BS 25999 (ISO/PAS 56).
Korzyści:
- Podejście umożliwiające zmodyfikowanie sposobu zarządzania organizacją zapewniające spełnienie wymagań klientów w odniesieniu do niezawodności.
- Osiągnięcie zadowalających efektów poprzez odpowiednia określenie parametrów procesów krytycznych, oszacowanie konsekwencji i zbudowanie polityki niezawodności.
- Opracowanie i wdrożenie skutecznych planów ciągłości działania procesów krytycznych (BCP) oraz szczegółowych planów awaryjnych (DRP) dla poszczególnych obszarów.
- Odpowiednie nadzorowanie zabezpieczeń oraz środków postępowania w przypadku wystąpienia incydentu.
- Większa pewność co do minimalizacji negatywnych skutków w przypadku wystąpienia incydentu.
- Poprawa wizerunku firmy.